מה אתה בדיוק עושה שם מר מקדם אתרים

קידום אתרים הוא אחד המקצועות המעניינים ביותר שצצו מאז הקמת רשת האינטרנט. בעידן בו כמות המידע באינטרנט היא עצומה בקנה מידה לא יתואר – קשה מאוד להגיע לקהל יעד איכותי ורלוונטי עם התוכן הנכון והרצוי בעיניי הגולש.

כשאני מחפש בעל מקצוע ברחבי הרשת התוצאות שאקבל כגולש ממוצע יהיו מעל 60 אחוז לא רלוונטיות לצורך האישי שלי כלל, החל מיקר מדיי ועד לא אמין. על פי כל המחקרים בתחום האינטרנט , את רוב העבודה מקבלים אלו שמופיעים ראשונים או לפחות בעמוד הראשון ברשת החיפוש ללא קשר איכות העבודה אותה הם מבצעים.

אבל להיות ראשון בגוגל זה לא הכל.

בימים האחרונים אני עובד על אתר לצלם חתונות, כאשר העלתי כמה חומרים לערוץ היו טיוב שלו ועל הדרך ביצעתי מחקר קטן על המצב בענקית המדיה בתחום הצילום, גיליתי שיש “שחקן” חדש , צלם מאשדוד שמעלה כל כמה שעות (הוא בעצם התחיל לפני שבוע) סרטון בו יש תמונה אחת בלבד למשך 50 שניות עם כל הפרטים שלו, הסרטון מוצף בתגיות ובכתיבה שיווקית כדי שכל העולם ידע איזה צלם “מדהים” נולד. הבחור “מזבל” (במחילה מכבודכם) את האינטרנט פשוטו כמשמעו. כבר עכשיו קיימים מעל 30 סרטונים שלו שממלאים את העמודים הראשונים ביו טיוב משל מדובר בצלם של נשיונל ג’יאוגרפיק.

הדוגמא הנ”ל מלמדת איך לא לקדם בעלי עסקים, זה שאתה ראשון אבל נראה כמו אחרון הצלמים לא מקדם אותך לשום מקום. לו היה לי פנאי הייתי מרים אליו טלפון לספר לו שהוא עושה טעות. מעבר לעובדה שיו טיוב עצמם כשיעלו על זה יפגעו בערוץ שלו עד מחיקתו, גם לקוח שרואה דבר כזה נזכר במיליוני דפי הפרסומות שצצים לו כשהוא צופה באתרי סדרות או סרטים ואיכות לא פחות חשובה מכמות ומיקום ברשת האינטרנט.

אז מה אני עושה ומדוע מקדמי אתרים הם הדבר הטוב ביותר שקרה לאינטרנט מאז המצאת הבורקס?

אתה זוכר שהגעת לאתר אותו חיפשת דיי מהר? אתה זוכר שלשוטט ברחבי האתר היה נוח וקל? שהכל היה ברור לך ושחזרו אליך דיי מהר אחרי שהשארת פרטים?

את זוכרת שרצית את המדריך ההוא לרכיבה על סוסים או השארת תלונה בדף הפייסבוק ודאגו לפתור לך את הבעיה ואפילו נתנו צ’ופר?

התפקיד שלנו כמקדמי אתרים הוא דיי רחב. מדובר בתפקיד השייך לתחום הפרסום בגדול אבל יש בו המון ידע טכני.  פעילות של החלק האומנותי והיצירתי שלנו עם החלק שאחראי על חשיבה אנליטית מפוכחת.

אנו דואגים לבדוק מה אתה כגולש חיפשת לאחרונה ומה מחפשים עוד מיליוני אנשים כמוך, אנו דואגים לסנן את האתרים שלנו מחומר שאינו רלוונטי ולנתב תוכן איכותי למקומות הנכונים.

אי אפשר להתעלם מהעבודה שאכן יש מקדמי אתרים שהמטרה שלהם היא אך ורק ל”נצח” את מנועי החיפוש של גוגל ואז המטרה מקדשת את האמצעים ואנו מגלים פתאום תוכן בלתי ניתן לקריאה שמגיע למקומות יפים בדירוג מנועי החיפוש. אבל תוכן כזה בדרך כלל לא מביא לתוצאות רצויות בשלב הסופי.

קידום אתרים כאמור הוא נושא רחב אבל בשורה אחת ניתן לסכם אותו אם נסביר שמטרת המקצוע  היא לקחת את מהות העסק שלך לכמה שיותר עיניים רלוונטיות שמחפשות או צריכות אותך בזמן נתון.

Post Your Comment Here

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *