שקיפות ואמון בשיווק אינטרנטי

שקיפות ואמון בשיווק אינטרנטי

המוצר השני הוא הקשה ביותר.

רבות קראתי בזמן האחרון על שיווק באינטרנט. המסקנה המתבקשת הייתה שמכירת המוצר הראשון שלך באינטרנט תהיה המשוכה הקשה ביותר. עשרות מאמרים עם כותרות מפוצצות כאלו פגשתי במסע החיפושים שלי אחר מתודה לימודית על שיווק.

אני מגיע מתחום החינוך שם יש סדר להצגת נושאים ומסקנות וגם אם לא תמיד עומדים בהם – יודעים שהם קיימים , אבל כאן גיליתי שוק פרוץ. דווקא בשוק הגדול ביותר, שוק השיווק.. יש כאוס.

משחקים פה רגשות ומחשבות, מניפולציות ותורת משחקים שלמה. והמון שקרים. המון. בגלוי. בלי פחד.

והשאלה שחזרה לי כל הזמן במשך הקריאה והניסוי האינטרנטי הייתה – איך זה ייתכן? . אדם קונה מוצר כי הפרסומת או המודעה משכה אותו, הוא מגלה ש45% מההבטחות היו אוויר חם, שהמכונית לא עושה אותו יותר חשוב, ושמהירות האינטרנט לא באמת משתנה מבחינתו, שהאוזניות האלו הן אותו הדבר כמו הקודמות ושקורס הווידאו הזה לא הפך אותו לצלם מדופלם. אז את הקנייה הראשונה הוא עשה, אבל מהר מאוד , אם אחד יודע, עוד 15 יודעים. אבא ואמא, אח אחות אישה חבר טוב, זהו. הם כבר יודעים,  והעובדה הזו אמורה להדאיג את המשווקים וליישר את השוק.

אז לא הכל ורוד בעולם הפרסום. הרוב הדומם צורך לפעמים בלי להתעמק בנחיצות או ביעילות המוצר. אבל כדי לבסס עסק מצליח אין לי ספק אחרי לימוד מעמיק יותר , שאתה בתור בעל עסק שמחזיק משווק אינטרנטי צריך להקפיד על 3 כללים חשובים, 2 קצרים ואחד מעל כולם..

  1. המוצר חייב להיות אמיתי. אם אתה מאמין בו סימן שיש לך אותו בבית. שאתה משתמש בו בעצמך. ילדיך. אתה רוצה באמת להצליח? דאג שהמוצר אותו אתה מוכר יהיה בעל ערך אמיתי ותקין. הראה זאת באתר, השתמש בכלים הנפלאים של התמונה והווידאו, בקר את עצמך יותר ממבקריך. המחיר יכול להיות גבוה, אבל אתה כמשווק חייב להאמין שיש הסבר מובן ומדויק למחיר.
  2. דאג לתוכן. תוכן הוא מלך אמר ביל גייטס במשפט שמצוטט רבות בעולם האינטרנטי, הסבר ללקוח בדיוק מה הוא קונה מכמה זוויות שרק ניתן. כל לקוח יקרא וייקח את הזוית שלו. למה דווקא המוצר הזה, אמינותו, עבודתו, היום ניתן לקבל מידע גם על אופן הייצור ועמידות החומר. הנשק החזק ביותר בעולם הדיגיטלי הוא המידע. חשוב שאתה תהיה הגוגל של המוצר שלך.

השלישי החביב אותו שמרתי, הוא נושא השקיפות. כן , ניתן להצליח גם אם הלקוח לא יידע הכל. ישנם לקוחות שעצם הידיעה על התהליך עלולה להדאיג אותם על כמות העבודה הנדרשת (“בטח… כמה כסף הוא ייקח ממני! “..)

אבל אני טוען אחרת. ככל שנהיה יותר שקופים עם הלקוח על כמות העבודה ומהלכה, על התהליכים אותם אנו מבצעים כל הזמן ועל תיקונים ושיפורים- הלקוחות הרציניים יישארו. לקוח צעיר ייתכן ויברח, לקוחות בענפים שונים רגילים לקבל מוצר מוגמר וארוז. עולם השיווק , בוודאי האינטרנטי הוא כאותי כאמור, מהלכיו עלולים לבלבל וגם להרתיע את מי שלא מצוי בעולם הדיגיטלי, צריך לבנות ולקשר ולסנן, ולענות מייד, ולטרגט, ולעקוב, ולקבץ, ושיתופי פעולה ושיגעונות חדשים שצצים כל יום, והלקוח רק רצה למכור משקפיים. אז כאמור, מדובר ברצון לעסק ארוך טווח, לא בכזה שלוקח לקוח חד פעמי אלא שמעוניין ללמוד כל יום ולבנות לו עסק מצליח. שיווק כזה , הדורש ראש פתוח , משוגע לפעמים, והרבה אורך רוח, ראוי שיהיה שקוף עם לקוחותיו.  אז כבר יהיה קל מאוד, למכור גם את המוצר השני.